Leta i den här bloggen

onsdag 28 mars 2012

Väntrums - tv

I natt har jag sovit. 


Det är konstigt, ovanligt och rätt skönt. Jag var bara upp i elvatiden och tog tre stora tuggor direkt av falukorven men sen sov jag till klockjäveln ringde klockan åtta. 


Det luktar gott ute. Regnvåt vårmark, spökväder och friskt. 






Vad menar vårdavdelningar med att ha tv-apparater stå på för full maskin i väntrummen? Är de galna? I akutens väntrum tio i åtta igår stod "The voice" på femman på hög volym och drev ut Jävulen ur både mig och de andra stackarna som satt där. 
Jag är en sån där som går fram och sänker, byter kanal, frågar de andra om jag får göra det. Annars gör jag det ändå. 


På röntgen hade de en annan kanal på i väntrummet. Dessutom dåligt inställd så bilden var grynig och ljudet fräste. Likafullt så var volymen på topp och det var en svensk, mycket typisk svensk skulle jag vilja säga, serie där dialogen bestod till 98 % fula ord och scenerna skulle vara pinsamma, plumpa och komska i sin fulhet. 


Ja det passade jävligt dåligt in i ett väntrum på sjukan. Hade de dött av att sätta i en dvd med en brasfilm eller ett akvarium? Kanske med lite fridfull musik i bakgrunden? ÄH!






Jaha vad händer idag då? Jordbävning? Krig? Jag ska försöka mocka mellan varven så får vi väl se om jag tar mig levande ut på andra sidan.