Leta i den här bloggen

lördag 10 mars 2012

En märklig dag



Jävlar vad god steken blev. 
Men man har ju huve't under armen... jag skulle steka potatis till som jag visste att jag hade i kylen. Ja visst, den åt vi upp i torsdags. 
Hjärnan. 
Så det blev pulvermos (!), lågvattenmärke professional, till steken med skysås. Ja skitsamma, det var förbannat gott. 
Man kan piffa till pulvermos med smör, lite grädde, vitpeppar, riven vitlök och grillkrydda. 


Markis fick sig en genomryktning idag

Det här har varit en märklig da'jävel. 
Samtal med instanser och pappa, hästfix, mat och handla. Det är märkligt att man ska behöva tala om självklarheter för utbildat folk. Avlönat folk. Inte på affären alltså utan på instanserna.



Gud vare halm och spån


Först var det sol idag och sen storm och regn.
På väg hem från affären så fick Pluto tvärstanna för jag kastade mig ur bilen och knipsade ris med min alltid vidhängande sekatör. 
Det var ett fint ris, såg lite Ormhassel-likt ut. 
Sånt får inte förfaras. 


När jag kom hem flög jag på dammsugaren och städade kök och hall som en idiot, torkade golven och lade på en nytvättad matta. 


Galen. 


Jag vet mer som är galet.


Missbruks-/psykvård. Galnare än de som ÄR galna. 


Inte konstigt man själv blir galen. Undrar när man faller samman?