Leta i den här bloggen

söndag 18 mars 2012

Hårda bud

När vi kom fram till Mora igår så var Plutos pappa och spelade (och vann) boule-cup så Pluto jag och hans mamma degade ut i soffan framför vinterstudion. 
Det var det bästa med hela resan. 
Jag halvsov i soffan under en kudde och Pluto och hans mamma pratade om ditt och datt. Boxvila.

Fåret

Före det hade hon stekt fyra pannbiffar, potatis, morötter, lök och så rödbetssallad till. Ja jag åt tre biffar, Pluto åt en, ha ha. I'm the man in the house. 

En av de två

Jaha, sen åkte vi till jubilaren Totte gyllenstierna, det vill säga Plutos bror och levererade en isborr av det snajdigare slaget. Uppskattat. Jag lyckades hålla mig i skinnet med olika preparat och flyktvägar och lyckades faktiskt både prata och äta smörgåstårta utan större besvär. 
Utom när jag fick en bit apelsinskal i munnen. Svetten lackade och byxorna klämde men hjärnan höll sig på plats.


Social fobi


Annars bjöds det på öl, Baileys, grogg, vin... och ostkrokar. Jag åt faktiskt två kokoschokladrutor som var asgoda. Första kaffebrödet sen jag åt den där semlan för några veckor sen som jag höll på att få upp. 


Jaha, direkt vi kom hem så lade jag mig för jag var trött som en räka (21.40). Eftersom föräldrarna till Pluto drog iväg på Boule i ottan så älgade vi hemåt i elvatiden. I Falun var det tydligen nåt skidkolifej och vi våra dumskallar åkte på Max drive in, drive through eller drive to Hell eller vafan det heter mitt i lunchtid. 


För smurfar


Skitsamma. Vi är hemma i alla fall och jag är fortfarande trött som en räka. 


Om man börjar vila så är det svårt att sluta. Man ska tydligen ha Jävulen i hasorna konstant för att orka det man inte orkar,