Leta i den här bloggen

onsdag 21 mars 2012

Avmaskat och klart

Näbben, Rangoon och Loostigaste

Klart och klart, det blir det väl aldrig men en bit på väg i alla fall. Jag har farit runt som en bomb på apotek, affär, gödselstack och stall. Ryktat och lindat ben. Jag vet knappt var jag har huvet nånstans. Nu fick vi då avmaskningen i alla fall, Mimmi och jag tryckte i dem allihop nu ikväll. 

Ivermektin

Stödbandage, halt på vänster ben, lite bättre idag. 

Fleka lu, hon fick sig en genomryktning även. 

Jag var så vansinnigt orolig idag så jag tog häst efter häst och ryktade dem. Det mest lugnande som finns. Pappa frågade varför jag tog alla på en gång och när jag svarade att jag var nervös så behövdes inga ytterligare förklaringar. 

Markis ryktad också. I morgon har han boxvilat i två veckor. 

Jaha, vad ska ske i morgon då? Kanske Jävulen kommer i sitt självlysande rymdskepp som vanligt. Jag ska till psykologen, så mycket vet jag, med ett bensinpris på 16 spänn litern och en bil som knappt håller ihop. 

Det är då fan. 

Jag har i alla fall gjort tidernas köttfärsröra och ris. Stjälkselleri, lök, gul paprika, vitkål, färsk ingefära, soya, vitlök och majs. Jävlarrr vad gott.