Leta i den här bloggen

onsdag 28 mars 2012

Mockning medelst katt

Ja jag kan inte påstå att det var lätt. Hon var på grepen, på mina fötter, under kärran, framför kärran så till slut fick hon åka i den, Karamell, tunn och eländig trots avmaskningar, sidofödning med specialmat och pyssel. Det blir nog att vi får ta bort henne. Uff. 



Markis såg ut som han ville gå ut idag. Jag har öppnat dörren alla dagar men han har stått kvar i boxen, idag visade han tydligt att han ville gå ut. Han har ju varit ute några gånger sen förra veckan då det var slutet på tvåveckors-boxvilan, men då har han stått i ett begränsat utrymme. 

Idag släppte jag ut honom till de andra. 


Han var glad som en gris och travade, rullade sig, bockade och levde sta. Såg inte ut att ha ont alls. Mycket glädjande att se. Jag stod som ett får och dumglodde på hästarna när de lekte och önskade att jag kunnat filma dem.



Ja ni ser rätt - lera.


Näbben funderar på fan. Och lera.


Loostigaste och Fleka lu - skiter i det mesta så dräktiga de är.  I sin egen lilla värld. 

Fleka lu är rolig. Hon gick ju med Markis i "sjukhagen" häromdagen men när jag kom dit några timmar senare hade hon beslutat sig för att helt sonika gå till de andra. Hur hon kommit ut vet jag inte men det är inte första gången. Vill hon ut så hoppar hon ut. Oavsett höjd på staket eller dörr.

Just snyggt sa Musse Pigg, det har regnat hela da'n så jag tog in hästarna halv fyra. Nu är klockan är tydligen snart halv sju och nu lyser solen. 

Retsamt.