Leta i den här bloggen

lördag 31 mars 2012

Dammsuga påskägg

Passar bra till pannkaka


Jag lyckas med det mesta. 


Jävla klantskalle.


I förrgår slog jag ner ett glas i diskhon så det blev miniglassplitter i hela hon. Stor otur att ingen har kunnat diska sen dess utan jag fick vänta tills hojäveln torkade ur och sen dammsuga mellan skedar, tallrikar och skit. 


Lätt. 


Idag langade jag fram alla gamla tiders påskägg ur gömmorna (vinden) och upptäckte när jag skulle välla upp dem till beskådan att det var gammal isolering i ett av dem. 
Ja smart som en räka så halade jag ju fram dammsugaren (samma som till glaset) och skulle få ur det där fiberullen. Då åkte PAPPERET med, det som ägget är klätt med på insidan. 


BAH!


Dessutom har jag gjort lasagne idag och efter att vi båda ätit, jag fyllt en Plutolåda OCH ätit igen efteråt så är det ändå kvar. Precis lagom för mig att fuläta direkt ur formen sent ikväll när jag inte kan sova. 


Vet ni vad man får för stavningsförslag till "lasagne"? Lasse, karlavagnen, landsteg och lassbo. Rätt lika. Ungefär lika som masugn och trädgren.