Leta i den här bloggen

söndag 25 mars 2012

Svårt

Näbben för två år sen

Jaha, då kunde man se på löpsedlarna igår att "Viktoria i superform efter förlossningen" eller nåt liknande. Det var en bild där hon stod i åtsmitande kläder på nån mottagning. Jaha...? Är det nya livsmålet det, att se ut som en elitidrottare efter man fött barn? Jag tycker det är skevt. Man ser väl ut som man ser ut. Snacka om att lägga press på kvinnfolk ytterligare genom att skapa ett "efter förlossningen - ideal". BAH!


Ja det var det. Annars har jag svårt att vakna idag. Jag hade svårt att somna också. Allting är svårt. Och så är det svårt att det är söndag. Och svårt att det ska bli en vecka professional och jag ska tänka ut och laga matlåda och vi ska handla och blaa blaaaa. 


Pluto och jag ska fnatta på i stallet nu. Börja med boxväggen som vi inte hann igår. Jag ska försöka ta mig fram. Och hålla nerverna i styr. Det lär då inte bli lätt. 


Jag för två år sen