Leta i den här bloggen

söndag 11 mars 2012

En dag när man aldrig riktig vaknar

En döskalle på utestenarna


Fy vad drygt. 
Jag sover fast jag är uppe, dricker kaffe och kokar ägg ägg. 
Tänk om man hade ro och tillåtelse att gå och lägga sig och sova på tider som man inte alls ska sova. 
Typ, på förmiddagen och in på eftermiddagen. 
Typ nu.
Jag klarar inte av sånt, jag blir nervös och galen och hela dagen blir skev. 


Och jag önskar att vi hade nerver, pengar och normalitet nog att ta bilfan till nåt kul handlarställe och gå loss på påskdun, zinkhinkar och små änglar. 
Sköljmedel, plastblommor och en fin tröja. 
Nä. 
Jävla spett-söndag, kymigt och uselt. Aldrig kan man få den här mysiga känslan på en söndag, bara krypgalenskap. 


Det är snart stalldags och efter det brukar det bara ramla på. 
BAH!