Leta i den här bloggen

måndag 29 oktober 2012

En självritad gris

Det var -8.8 innan det slog om och blev grönt. Vitt menar jag. 

När Pluto åkte i svinottan somnade jag på soffan med Lejon på huvudet. Nåt ska man väl göra. 

Jag tittade på "Min sanning" med Carin Götblad - tidigare länspolismästare i Stockholm. Det var intressant. Jag måste erkänna att när jag sett och hört henne i media förut så har jag inte blivit tilltalad. 

Jag har ändrat mig. Hon har mycket klokt att säga. Hon berättar om psykvården, vården och de ofattbara brister och klumpighet man möter på när man som anhörig söker hjälp å en annans vägnar. Eller när man på någor sätt kommer i dess väg. Till exempel. 

Hon berättar om sitt chefskap och hur hon ofta gör tvärtom mot gängse idéer. Hon är inte rädd för att låta det bli "dålig stämning". Dålig stämning är bra. Det är först då det kan det hända saker. 

Se gärna "Min sanning".

En gris har ritat sig själv på kompostpåsen. 

Annars ska jag ägna de närmaste timmarna åt att hanka mig fram och göra det jag måste göra medan hjärnan och nerverna slåss nån annanstans.

Otroligt nog lyckades vi med både hö, vinterdäck, tvätt och mat igår. Och labbrapport om bakterietillväxt. Jag har otroligt taskig hjärnkapacitet och koncentrationsförmåga efter den där dängen i skallen. 

Minsta lilla blir rena rama överhettningen. 

Efter nyår... då rullar det utför igen. Inte så långt dit.