Leta i den här bloggen

måndag 22 oktober 2012

Jag vaknade med skallen i en säck.
Vaknade ett otal gånger.
Vaknade och kände mig alldeles väck.
Jag vaknade till avgrundsdjupets sånger. 



10 år. Jag och Vassäran. Icke lämplig klädsel för ridning.

Det gäller att samla ihop alla lösa delar när stressen överväldigar en. 


Det finns stress.
Och det finns jäkt.
Jäkt är när man har mycket att göra och taskigt med tid.
Stress är när man blir jagad in i helvetets hålor fast man kanske inte ens har något som man måste göra. 

Jag är stressad. Sinnet är stressat. Hjärnan är stressad. Hela systemet är PÅ. 

Jag är en alltför hårt upp-pumpad gummibåt som jag bara väntar på att nån ska släppa luften ur. Ventilerna spänner så förbannat. 

Med halvlama armar försöker jag strukturera upp vad jag måste och innan vilka datum. Tjockt värre. 

Och ännu värre: vad som ska betalas... fy fan.