Leta i den här bloggen

måndag 14 maj 2012

Bludder

Kan det vara så... ja jag tror det. Att man kan inte få någonting som man så gärna vill ha, förrän man är beredd att släppa det ifrån sig. 


Den lilla igår

Ja det är inte utan att det känns lyxigt att äta röding i parti och minut som kvälls-snacks på hårdmacka. Gräddfil med dill och lök till. Voj voj. 


Jag fick en till liten Röding igår. Den här gången på flötmete och powerbate för den fiskeintresserade. Den större fick jag på flötmete med Mört. Fiske är huvudrenande, lugnande. Fisket har räddat oss många gånger. Typ, varje dag. 


Den andra Rödingen


Jag tvättar mattor, sopar, plockar och dammsuger. Men jag vet inte om det kommer att leda nånvart. Jag vet ingenting. Vi vet ingenting. Det är förgörande. Uff. 


Vi vill bara komma till ro.