Leta i den här bloggen

söndag 6 maj 2012

Nervdag

Forsbo

Ibland kan det vara svårt att känneteckna ångest som just ångest när den yttrar sig i mest kroppsliga symptom. Jag känner ett jagande obehag  i skallen och bröstet visst men sen ballar magen ur. Och så kommer illamåendet, magkatarren, yrseln, svettningarna.

Inte så jävligt som en riktig panikattack men i början på skalan. 

Idag kom det igen på eftermiddagen, precis efter maten. Eller kanske under maten för jag tappade aptoiten mitt i och trodde jag var mätt helt enkelt. 

Det är inte alltid så lätt att lyssna på kroppen. 

Lyssna på själen. 


Kvällsspegel

I skogen, vid vattnet
under de susande träden
vid de skvalpande vågorna 
och vid din sida
Med den kraftfulla jorden under mig
och naturens styrka runt mig
med vidder ljusa och skarpa
i vårsolens klara ljus
Får jag åter
lite av mitt lugn
Kommer jag sakta tillbaka
till mig själv