Leta i den här bloggen

söndag 13 maj 2012

Svetslåga

"Har du ägg till kokning?"
"Ja man kan väl inte skala tvätt?!"

Man får ju vara glad för att man får vara tacksam för varje morgon man vaknar utan skräck. Tillika somnar på kvällen utan densamma. Men då ska man veta att den kommer krypande på dagen istället, som igår. BAH! Man går aldrig säker. 

Pluto vid tocka de sjö. Närmare bestämt Staksbosjön. Ingen fisk. 

Bysjön, som är en del av Dalaälven. Ingen fisk där heller. 

Murklor. Blek stenmurkla tydligen. Mamma fick dem eftersom jag inte äter murklor efter en mindre lustig nattlig episod i min barndom som följd av intag av murkelstuvning. Nej jag plockar inte svamp i kasse men jag bar dem till bilen i jackan och sen lade jag dem så här. Mamma och co hade hittat ungefär ett sånt här gäng tidigare på kvällen. Det verkar vara murkel-år i år. 

Ugnsbakad Röding. Jag gjorde den igår kväll eftersom jag är ett kontrollfreak och vill veta om den blev bra för att kunna planera den som middag idag. Den blev bra. Citron, dill, salt, smör och lök. Recept professional.