Leta i den här bloggen

tisdag 8 maj 2012

Kattfika

En väns tragedi har slagit mig till backen. Därav de känslosamma orden. Men man måste försöka fortsätta göra det man brukar göra. Skriva det man brukar skriva.


Idag tog jag kaffet med mig i termos före åtta och fikade utanför stallet vid hästarna. Jag har ingen ro att vara inne. 


Och bara för att de fick gå ut i hagen den torra vägen över ridbanan och inte i lervällingen så stack de direkt upp till lervällingen i alla fall från den torra ingången. Hästar.

Sällskapsmorgonfika-kissemissar


Igår åkte vi och fiskade. Skönt och oroligt på samma gång. Pluto fick en gädda och jag fick tidernas minsta tusenbroder till Abborre. Eller jag fick den inte utan den försökte äta upp min betesfisk på kroken. 


På vägen hem såg vi två "fjolingar" inte långt från oss men med mobilkamera blir det som sagt som det blir. Hoppas ni har förstoringsglas med. 

Älgarna