Leta i den här bloggen

lördag 19 maj 2012

Den gäckande glassbilen

Varje fredag nu sen det där löjliga bladet kom i reklamen om glass professional har jag velat lägga vantarna på ett paket citronöverdragna jordgubbskrispsglassar. 


För två veckor sen var jag laddad.
Nej men då kom glassbilen inte på kvällen som brukligt utan i fyratiden när jag stod på en sten i ån. 






Så igår, när man var intet ont anandes ute i markerna, så hörde jag den jäveln tuta och tuta ÖVERALLT där vi var. Till och med på väg hem från fisket stod glassbilsjävulen parkerad mitt i våran väg så jag bara behövt hoppa ur bilen och slitit åt mig ett paket tocka däringa glassar.


Ja gissa. Då har vi inte råd så här veckan innan löning. Glass prioriteras lågt när det är fråga om att ha råd med matdosemat och annat. 


Nästa vecka lär jag väl missa den på rent jävulskap.


Jag vet inte ens om de är goda.