Leta i den här bloggen

torsdag 3 maj 2012

Skärpa ihop sig

Idag minsann är det psykologsamtal professional. 
Om man mår som en skopa skit en längre tid och sen har tid hos psykologen, ja då mobiliserar jag upp nåt slags clownfejs och fasad så det känns som att jag går dit i onödan. 


Berg- och dalbanelivet. Först så går det upp, så går det neeeer så går det upp. Fast det går mest ner. Inatt satt jag med de där förbannade kalaspuffarna igen vid köksbordet och försökte lösa Hemmets Journals lätta kryss. BAH! 


Igår drömde jag att jag var på en stor sammankomst. Ray Charles kom fram och pratade (!) och sen kom Billie Holliday. Jag sa åt henne att hennes röst tog man minsann inte miste på. Vilka drömmar. 


Inatt var det Ola Salo igen. Vi skulle duka och ställa i ordning nån lokal med min gamle högstadielärare. Antingen bakar vi eller också är det nåt annat krams. Han återkommer ofta i drömmarna. Ola Salo alltså inte högstadieläraren. Mycket mysko. 


Snart börjar stalltjänsten. Sen måste jag duscha. Jag vill INTE. 


Andy Serkis (Gollum)
Anna - Maria Jansson (sporten)
Gollum (Andy Serkis)