Leta i den här bloggen

tisdag 1 maj 2012

Stekpanna

Nä vi brydde oss inte så mycket om Valborg i traditionell bemärkelse. 
Däremot eldade vi en massa gammalt virke och jävelskap på dagen. Mycket bra nervlugnande aktivitet. Jag var ur slag igår, kände mig rysligt kymig. 


Vi fiskade förstås. En annan aktivitet som lugnar ner mig. Jag fick en liten gädda som jag släppte tillbaka. 


Pluto fick de här: 
Betesfisk. En löja längst till vänster, två mörtar de med röda ögon en liten och en stor och så en liten id, den i mitten med orange ögon och silvrigare kropp. 

Småfisk fascinerar mig. Mörtar är läskiga tycker jag men det finns de som är värre. Sarv, Björkna... brrr. Stekpannor.

Idag står jävulen på sin spets. Vi ska försöka genomleva dagen och stå pall. Inte lätt minsann. Hopp och förtvivlan. 

Om man bara kunde få andas ut någon gång.