Leta i den här bloggen

måndag 14 maj 2012

Ställa till det för sig

Jag skulle fickparkera. 


Ratta en gammal Saab med full värme i kupén, för tjock jacka och sen i mp3:n hade jag den HÄR musiken. 


Fatta ansiktsfärgen och svettningarna efter den bravaden. Parkeringen gick fint men kroppsligt tog det hårt. 

När jag sen skulle ratta ut från Ica-parkeringen så lyckades ena luren från headsetet vränga in sig i ratten, slita med sig den ANDRA luren och således, medan jag svängde vänster och höger i den gamla snabeln, så hade hela sladdfan med lurar och allt trasslat in sig, inte bara i ratten utan BAKOM ratten så jag fick stanna vid sidan av vägen och försöka trockla loss helvetet med hjälp av en penna. 

Pennan ligger nu i molekyler över hela bilen. 

Dessutom har jag lyckats få en finne på insidan av ögonlocket och nej, det är inte en vagel, det är en vanlig usel plita. Så nu skaver det fint konstant medan jag försöker se, blinka och finnas till. 

Och om det är ett häl-stort hål på baksidan av stallstövlarna... då är de utslitna va? Eller man kan ha dem lite till tror jag. Jo det kan man.