Leta i den här bloggen

söndag 20 maj 2012

Listfrågor

Brisbane, värd 20 miljoner. Samma stam som Loostigaste och Näbben. Om jag skrapar av dem lite lera så kanske de kommer upp i en bråkdels värde. 


Livskapitels frågor:

Vem bestämmer över fjärrkontrollen hemma hos er?
Jag men jag låter Pluto få hålla i den. 

2. Om du skulle ha blivit sportstjärna i ditt liv, vilken sport skulle du då anammat?
Friidrott. Jag var faktiskt jävligt lovande i höstadiet i flera grenar och gympaläraren tyckte jag skulle satsa på 100 meter t ex. Men nä, hästar hästar hästar. 

3. Vilken är den värsta mest irriterande klyschan du hört?
Ryck upp dig. Ta dig i kragen. 

4. Om du skulle fått chansen att vara med i en film, vilken rollfigur hade du då helst spelat?
Legolas.

5. Hur många krämpor har du?
Ha ha ha ha ha!!! Dont get me started. Antingen är det ryggen, eller magen men för mesta är det huvvet.

6. Vad hade du för roll i skolan när du var liten knatte?
Vilden. Hördes mest, syntes mest och var mitt i alla bråk. Jämt.

7. Har du brutit upp från någon oönskad roll/syn på dig själv från skolåren. Hur har du lyckats med det i sådanafall?
Nu håller jag käften. Till en viss gräns.

8. Vilken plats har du i syskonskaran och hur har det påverkat dig?
Yngst länge innan jag blev storasyster. Men jag är den sanna medlaren. 

9. Vilken är för dig den värsta statusuppdateringen på facebook?
"Hmm..." eller: "Har vikt tvätt, städat, lagat mat, handlat, murat en kyrka, åkt jorden runt, tvättat golvet med tandborste, satt 300 degar, löst världssvälten. Nu lite kaffe på bron."

10. Äter du i smyg?
Nej det är ingen idé att hymla med det. Jag fuläter ur kastrullerna till allas beskådan. 

11. Gör du något annat i smyg som du inte vill att andra ska upptäcka?
Det kan jag aldrig tro. Jo jag städar på fiskeplatser. Andra platser också förresten som jag inte har med att skaffa. Plockar glas och sånt. Men jag vill inte att nån ska se det. Mig som städar alltså. 



 Justlikacats frågor:

1. Om du skulle vara tvungen att bestämma vad dina barn skulle bli vad skulle de då jobba som?
Veterinär, polis eller lantbrukare.

2. Vad händer när man dör?
Man övergår i nåt mycket ljust och skönt, ens energi lämnar kroppsskalet och hittar sig en annan form. Och plötsligt förstår man allting och att det man gjorde här inte egentligen betydde annat än att att man skulle lära sig mer om sig själv. 

3. Vad gjorde dej rikigt arg senast?
Igår när vi försökte se Poirot och idiotfyran sände reklam var TIONDE MINUT! Vi stängde av. 

4. Om du fick en enda önskan vad hade du velat ha då?
Att alla mina kära fick ha hälsan. 

5. Vad är det tråkigaste som finns?
Idiotiska väntrum.

6. Vilken är din favoriträtt?
Om det gick att säga en... men lax, torsk och äggsås, jansson. 

7. Vilken är din godaste drink/ar?
Brännvin, Haiwa och Grape. 

8. Om du fick ta med en person på en öde ö, vem skulle det då vara? (Det får inte vara någon av dina barn)
Pluto. 

9. Om du fick bestämma en dag vad skulle du då bestämma? (gäller i Sverige)
Alla skulle städa upp allt skit runt där de bodde och ingen skulle få köra bil eller nåt fordon. Alla skulle vara tvungna att ligga på en filt och vila och inte göra en grej under hela dan. 

10. Vad såg du senast på bio?
The Happening. Jävla läskig film. 

11. Var skulle du vilja resa och varför
Irland. Jag har levt där i nåt tidigare liv för jag har alltid längtat dit.