Leta i den här bloggen

lördag 27 april 2013

Världsproblem

Jag blev snuvad på lavendeln. Jag som är tarv på lavendelolja nöjer mig inte med vad som helst. Nej, det ska vara den riktiga doften. Jag brukar köpa en som heter "extra fine". 


Nej då går jag in på affärfan och de kollrar bort mig. En flaska är för 10 ml en är för 5 ml. De är inte ekologiska och av en annan sort., Det finns ingen doftprovsflaska till dem. Sen finns det en som jag vill ha men det är en doftprovsflaska. Och de kostar alla lika mycket!? 

Jag är alltså tvungen att köpa en av de flaskor av en sort jag inte vet hur de luktar. Jag kommer hem och sniffar på den och den är fel. Luktar fel. Snuvad. 

The kaffe - incident
Ica kör reklam om två paket kaffe för 40 spänn. Jag går till Ica och frågar för säkerhets skull. Nej de vet ingenting om nåt erbjudande på kaffe och jag får tidernas utläggning om att det skillnad på Maxi och på supermarket i reklambladen. 

Jo, men det här såg jag på Ica's reklam på tv. Nä, de visste ingenting. Snuvad på kaffet. 

Jag köpte fläskfilét. Två dagar före utgångsdatum. Jag kastade den direkt i frysen och tog upp den efter två dagar. Fick tina i kylen. Tron't på fan den luktade surt. Nu har jag kastat ut den i skivor till de rävar som brukar stryka där. Snuvad på fläsket.

BAH!