Leta i den här bloggen

måndag 14 januari 2013

Tji

Jag hör på nyheterna att Försäkringskassans generaldirektör Jan Eliasson lagt som förslag att FK och AF ska ha samma bedömningssystem vad gäller arbetsförmåga. Arbetsförmåga eller sjukdom beroende åt vilket håll i korridoren man är på väg. 

Jag måtte vara dum i huve't som trodde att de naturligtvis måste haft samma bedömningssystem sedan tidernas begynnelse. Varför i helvete har de haft OLIKA bedömningssystem för? Ända fram till nu?

Vidare: människor utsatta för stress är mindre tåliga för ljud. Ja elementärt. Öronproppar ingår i survival-kittet man ständigt bär med sig så fort man ska utanför dörren. Sobril - handeldvapen-öronproppar. Och läppbalsam. 

Prick

Jag är mellan raderna idag. Som en full apa på ett överdimensionerat dagvattenbrunnsgaller. Rätt vad det är halkar man i blötan. 

Och bara för att pröva mina nerver ytterligare så har världen beslutat att öppna upp för atmosfärkyla precis här. Rätt ner bara, -300 grader in i de mest gistna hus och oisolerade kyffe som gick att frambringa. Solen lyser och det är fortfarande -20.6. 

Gud vare April och dagsmeja. 

Igår hämtade jag och syster tre storbalar halm och idag ska jag rulla in dem för hand. Lätt. Kyla, släpvagnar, spännband... det är sånt som jag skulle vilja ha en assistent som tog hand om. 

Men där fick jag tji. 

Sen ska jag tydligen besikta bilen idag. Igen. BAH!