Leta i den här bloggen

måndag 2 april 2012

Upprop och musikutmaning

Pluto och Prick


Vissa saker pallar jag bara inte. 


Idag var jag i Sveriges minsta väntrum för fårskallar som skulle på samma möte som jag. Naturligtvis så finns det alltid två - tre stycken som känner varandra. De hejar, kramas och pratar ingående om sina fester, kompisar och blaaa blaaa så högt så man hör inte det man låtsas läsa i tidningen. 


Jaha, sen blev vi invisslade som får i skock i ett rum som var avsett för max 6 - 7 personer. Vi var minst 30. Paniken var JÄVLIGT nära. Fy fan. Trångt, varmt och jävligt.


Jaha, sen upprop professional som i mellanstadiet och jag tänkte bara på Kalle i Kalles klätterträd.






Sen säger karln där framme att vi hade tid till klockan 14.00. Jag trodde det var 12.00!! 


Jag var ute från lokalen efter mindre än en timme. Klockan elva var jag hemma igen. Jag pallar inte sånt där. Det går bara inte. Jag hade sådan yrsel och ett begynnande illamående när jag stod och väntade på mina papper innan jag kunde fly så jag höll på att bada inombords i min egen svett. 


Ikväll handlar det om psykopater på Vetenskapens värld. Kan vara värt att se. 


30 dagar av musik
Dag 1: Låt som får dig peppad.
Dag 2: Låt som din mamma lyssnade på när du var liten.
Dag 3: En låt du förknippar med att dansa tryckare.
Dag 4: En sång du sjunger i duschen.
Dag 5: Vaggsång du minns.
Dag 6: Låt du inte kan låta bli att sjunga med i
Dag 7: En låt som är förknippad med ett starkt minne.
Dag 8: Låt du förknippar med gymnastik lektionerna.
Dag 9: En låt du spelar när du är arg.
Dag 10: Världens bästa låt enligt dig när du var 10 år.
Dag 11: Låt du kan spela på valfritt instrument.
Dag 12:En engelsk låt ni sjöng i mellanstadiet.
Dag 13: Låten som spelades jämt på ditt Högstadiedisco.

Dag 14: En låt med dina tonårsidoler.



Tonårsidoler och tonårsidoler... jag lyssnade ju på allting men i åttan började jag på allvar lyssna på Metallica. Hela svarta albumet var och är suveränt både text- och musikmässigt. Så det får bli denna här då.