Leta i den här bloggen

tisdag 24 april 2012

Einstein, Bergren och Kontor

Skitglad

Nästan fem timmars stall- och hagjobb med avbrott för en omelettjävel. 
Vi hade inga ägg och inget annat heller hemma så jag gjorde en omelett hos mamma. Och sen ut igen med släggan. 


Jag har gjort en omvärdering. Anja Kontor. Jag tyckte hon var hejdlöst dryg förr men nu tycker jag faktiskt att hon är en riktigt bra intervjuare. Hon ställer bra frågor, har timing och lyssnar. Det skulle Malou lära sig av. 


Anja Kontor


Sen har jag omvärderat Tommy Berggren. I Strinbergs "Ett liv" är han faktiskt jäkligt bra. Förresten så är alla bra. Regin gör sitt sa Kalle P. 


Tommy Berggren


Jag måste duscha idag. Det bär mig emot. Det är faktiskt ett stort och jobbigt steg att klä av sig och gå in i duschen. Jag diskuterade det här med psykologen. Hon frågade när den här duschgrejen hade börjat och jag kunde erinra mig motvilja till dusch sedan någon gång i början av högstadiet. 


Som jag aldrig gick. 


Hon undrade om jag kunde gissa vad den grundade sig i och man behöver ju inte vara Einstein för att fatta att det möjligen kan ha att göra med att dusch betyder att man ska iväg på nåt jävelskap som man inte klarar av t ex skolan. 


Einstein


Varför väntar man till dagen innan då?


Ja säg det. 


Men idag MÅSTE jag duscha för i morgon ska jag sta. 


Ha ha.