Leta i den här bloggen

måndag 13 augusti 2012

Utan verklighet född

Det var en mycket avancerad maträtt. En äggsallad rullad i moccapulver. Jag skulle tanka, fiska och samtidigt intervjua Lasse Åberg på en flotte mitt i sjön. 
Vi stötte på några tjuvfiskare som blånekade men hade tejpat frysblock på huvudet i form av en hatt. Det avslöjade dem. 
Plötsligt var jag på ett tak och halkade ner, om och om igen, precis när jag trodde att jag klarat mig så var jag på väg nedför igen. Taket bestod av samma slags omlottplast som badmintonbollar har. Det var läskigt. När som helst kunde jag falla igenom.

Ja ni hör ju. Vilka drömmar. Undra på man är slut och har ont i ansiktet när man vaknar. Bitit ihop och gnisslat tänder. 

När jag vaknar så väller verkligheten över mig. Det jag tror är verkligheten. Jag försöker bena ut vad jag har missat, vad jag inte betalat, vad jag måste och var Jävulen gömmer sig den HÄR dagen. 

Fåret vid grillen

Till min stora glädje är det spökväder idag. Igår var det tryck-kammare/växthus och när vi precis efter två timmar gjort klar stallet och lagt in kvällsmat så var det dags att rädda in hästarna från bromsjävlarna. Först klockan fem kunde de gå ut igen = mocka en gång till och lägga in kvälls mat en gång till osv osv. 

Nej Gud vare - 5 grader och pudersnö, fungerande ström och en storbal i hagen. 

Jag längtar till havet. Jag längtar efter att bada och vila. Det känns som att dyngstacken för evigt grott sig in i mitt skinn. Leran går inte att tvätta av sig. 

Jag vill bada. 

Jag vill vila.