Leta i den här bloggen

söndag 5 augusti 2012

Jag kräver livs!

Mitt största problem med att vara hemifrån är att inte vara garanterad den mat jag vill ha. Eller det kaffe jag vill ha. Eller på de tider jag vill ha det. 


Gud vare rostade mackor och OS varför vi har tillbringat den mesta tiden framför tv:n och datorn. Om det är nåt vi kan göra här i Mora hos svärföräldrarna så är det att vila. Det är dåligt med det annars. Ligga i soffan och koppla bort världen. 


Dessutom har jag sovit till halv tio idag vilket är mitt årsbästa.


Österviken, Bysjön

Idag ska vi åka hem från Mora. Har vi tur kan vi pressa oss igenom Rättvik utan större mackel. Om vi tar vägen under den grå hästen och över kyrkbåten, ut på piren och sen genom vattnet och vidare upp mot Söderåsen så kan det gå. 


Det kom ett sjuhelvetes åskväder här igår och gissa; jag tyckte enbart att det var mysigt. Inte tillstymmelse till rädsla. När det drog nedanför oss blev jag till och med besviken. 


Det kan vara nyttigt att byta miljö. Byta perspektiv.