Leta i den här bloggen

söndag 3 juni 2012

Galen

Jag vaknade 3.33 i natt. Jag drömde att jag satt i en skorsten på ett högt hus och hade svindel professional.  


Annars tänkte vi packa badväskan och åka och lägga oss på stranden idag. Bada och äta bullar med solvarm saft till. Gott sa Kalle P. Om jag tar scooteroverallen så kanske jag klarar mig i tio minuter. 


Eller också tar vi bilen och drar till nån stad 7 mil bort och shoppar hela da'n. Kläder, skor och prylar. Eller mat till exempel. Jag skulle behöva potatis. Och mat. Suggel och mat. Yoghurt. Och mat. 


Fast man kan dra ut i skogen också. Och fiska och grilla korv. Om man har korv. Och om det inte regnar småspik och blåser ishavsvindar. Det kan man göra, det kan man, jo se farbror var så snäll. Får jag be får jag be.


Man kan vänta också. Sitta och vänta. Passivt. Galet och frustrerat. Vänta. Om man inte kan sova och inte kan vara uppe. Man kan sväva i ett tomt ingenting, känna galenskapen växa, rastlösheten... vänta.