Leta i den här bloggen

torsdag 14 juni 2012

Som en stock

Det var länge sen jag sov så här som jag gjort i natt. Som en sjunkstock. Inga mardrömmar, ingenting bara skön sömn. 


Jag minns inte ens när det var sist.


Ryggjäveln håller väl i än. Det onda alltså. Försök att klä på en bumerang. Fy fan vilket göra. Särskilt på morgonen. Det är liksom ett lotteri att se om benen och ryggen bär mig när jag vältrar ur sängen. 


Ja skit i det. 
Prick tror knappt att det är sant att hon ligger i soffan. Det tror knappt jag heller. 

Idag skulle jag ha varit på Ståles skolavslutning men det fick jag ge upp. Jag går sämre än mormor som också skulle dit. Hon har åtminstone en käpp. Jag har stött mig på en högaffel idag. Det var inte dumt. 


Men jag hade velat gå på avslutningen. Det är alltid lite speciellt att vara med på en skolavslutning i en vacker kyrka. 
Nu vet jag inte ens vad det är för årstid. Mina referenser är överlevnad, sista april och en påskutställning. Jag har hört att det snart är midsommar men det tror jag inte på. 


Det har ju inte varit vår än.