Leta i den här bloggen

torsdag 28 juni 2012

Skit

Jaha, bara för att det är fint väder idag så ska jag till psykologen. Inte nästgårds direkt. 


Det var där jag körde runt Pluto i rullstol igår, ha ha, vilket jock. 
Det kan vara nyttigt att få en inblick i hur det skulle vara om en av oss var handikappad. Till exempel trodde jag min idiot att vi skulle få plats i en personhiss. Vi fick ta sänghissen.Jag som inte ens törs åka hiss. Nu hade jag inget val. 


Videoklipp

Åska från det ena till det andra. Folk har taskig respekt för åska tycker jag. De tror att de är säkra bara för att de står under ett altantak. Icke. Min fascination för åska har övergått i fobisk skräck. Jag försöker bearbeta det på alla möjliga vis men det är svårt. 


Förut jagade vi åskväder, nu vet jag inte var jag ska ta vägen. Jag är mest rädd för hästarnas väl och ve. Om de ställer sig under ett träd t ex. Usch. 


Det känns kymigt att åka till psyket idag. Jag känner mig besviken på läkaren. Jag har precis kommit igång med psykoterapin och läkaren som jag träffat en gång har satt sig på tvären. Varför det? Sånt fattar inte jag. Det gör att man tappar förtroendet och känner sig... ja inte hjälpt. 


Annars är det friidrott tack och lov. Gud vare Jacob Håård och Gebreselassi.