Leta i den här bloggen

torsdag 5 juli 2012

Svetslåga professional

Antingen ska det vara 28 grader varmt så man kan ligga på stranden till doften av engångsgrillar, cigarettrök och kroppsodörer och till ackompanjemang av bangra-toppen och med det pittoreska inslaget av en fotboll i skallen och ungar som rusar över ens filt- eller så ska det vara fullskaligt oväder med småspik och jävulen. 


Jag tror jag föredrar den här septemberhöga, friska, svala vinden utan ohyra i en skön stol i skuggan, ett korsord, en bok och inga krav what so ever. 
Loostigaste

Skallen och axlarna spränger efter ett stekhett sommar-bodupump i stallet inför hovslagarens ankomst. 1½ timmes oavbrutet kroppsarbete. 


Jag åt tre ägg innan. Nu har jag ätit ett till och en hamburgare och keso. 


Nä just det, jag har inge mat hemma.