Leta i den här bloggen

lördag 21 juli 2012

Marknad och obeskrivlig trötthet

365 dagar.


Eftersom vi är fastskruvade vid hästarna så blir det inte att man kommer ut om ingen bräcker loss en med bräckjärn och ett spel. 


Det var ljust

Vi fick åka Oldsmobile idag till Stjärnsunds marknad. FOLK säger jag bara men det var trevligt att komma ut. Och så fick jag äntligen köpa försommarhonung.  


Kyrkan och dammen


Och så det där med vila då. Jag har sådana där vita bokstäver som jag bildar ord av och ställer upp lite här och där. I vardagsrummet t ex så står det "VILA". Jaha, de där bokstäverna brukar vara ikullvälta ibland och idag var V:et nere så det stod "ILA". 


Så här såg det ut i maj en dag

Ja tack då. 


I övrigt skulle jag kunna sova stående. Ögonen åker ihop på mig. Det är som jag skulle ha fått sömnsjuka .Nog för att det är flugor här men inga Tse tse - dylika. Usch. 


Och jag sätter en räka på att i morgon så har jag nog nåt annat att skriva om än sånt här dravel.