Leta i den här bloggen

söndag 15 juli 2012

Skyfall och fulätning

Fulätning av resterna från skinksteken - check. Gott som fan med sås till som jag gjorde av skyn. För en gångs skull så har vi ätit söndagmiddag på en söndag. 
Annars brukar det vara lågvattenmärken som pannkaka eller pulvermos och korv. Fast det är gott det med. 
Näbben, Fleka lu och Loostigaste


Nej om jag skulle tvinga mig själv att slå mig till ro framför "Hulken" med Pluto samtidigt som jag läser de gamla Kalle Anka - årgångarna? Jag plöjer mig igenom den ena Carl Barks klassikern efter den andra. Vilka härliga serier. Språket är suveränt. Uttryck som "Vad sätter det åt dig?" eller "Jag ska nog laga så du inte kommer fram!" osv. 


De kunde svenska förr. 


I övrigt så har vi snart kommit upp i samma flyt-yta som Jupiter. Det finns snart inte nånting fast här på jorden, ja inte i Sverige i alla fall, utan allt är som en enorm oasis så till den milda grad fylld med vatten att den knappt håller ihop sina egna molekyler.

Om man kliver utanför dörren så förvinner man ner i nåt upplöst, blött ingenting. 


Piss.