Leta i den här bloggen

tisdag 2 april 2013

Snuvad på en mulen dag

Varje dag, svetslåga och krav, gå ut gå ut, inte kan du dväljas inomsides när det är så fint ute. 

Och så går man ut - och fryser ihjäl. 

Som svensk har man inpräntat att man får inte vara inne när solen lyser. Man ska passa på att vara ute". Det problemet slipper man t ex i Brazilien. Siesta professonal när det lyser som värst. Här ska man välla sig i en solstol eller fika mitt i gasset. 


Nej en mulen dag hade inte varit för mycket begärt idag. Som tröst till en vilsen själ. Jag vill bara grina. Gömma mig för världen. Slippa allt. 

Jag får hitta mina rum. 

Just i den här stunden, just där jag sitter nu, just det jag gör nu, just med de saker och dofter som jag omger mig med... i det kan jag stå ut. I det kan jag finna lite ro. 

Men när man är så ledsen så man kan lägga sig ned och gråta... hur ska man orka med dagen då? Hur ska man orka med allting?

Man får bara hålla i sig så gott man kan till det lättar.