Leta i den här bloggen

måndag 15 april 2013

Urbota reklam och spel

Det är oundvikligt att snubbla över reklam. Jag stänger alltid av ljudet, annars skulle jag bryta sönder fjärren, men blotta åsynen av eländet räcker fint för att göra en galen. 

Det står en tjej i ett vattenfall, säkert vaaarmt och skööönt vattenfall, och hon ålar sig mot vattnet och bergsväggen som vore det... ja nåt man ålar sig emot. Hon stirrar in i kameran medan det där vattnet som säkert är kallare än jävulen i verkligheten och skulle få henne att hisna av kyla, väller ner över ansiktet och kroppen och hon gnider sig mot den där bergväggen och blänger med halvslutna ögon. 


Vad var det reklam för? Jo: PARFYM! Något otippat. Skulle kunnat vara brandsläckare eller antidepressiv medicin. Fy fan vad löjligt. 

Och jag är UTLED på att se alla dessa jävla folk äta saker. Man filmar käften så nära så man ser både slem och tänder. Man ser fan enzymerna. Och ljudet... Den där reklamen med ett spett till fruntimmer som äter glass i soffan och blundar som om det vore en sån njutning så de knappast kan kontrollera sig. Höjden av fjant. 

"Storleken har betydelse" eller vaddå?! Varför är det ett fruntimmer som äter glass för? Varför inte en gubbe på 67 som har börjat tänka på vikten?

Jag var i en period i livet förut när jag lätt kunde äta 6 - 7 glassar på raken. Men jag såg inte ut så där kan jag lova. Jag åt två glassar i köket medan jag tog fram tre till ur frysen. Ståendes med allting på svaj. 

Som det TV-spelsfreak jag  är har jag nu varvat senaste Gods of War ascension två gånger. Alltså jag är inte en hö hö:ande fjortonårig grabb med hormonerna flödandes. Jag är ett fruntimmer på 36 år i fulbyxor med håret på ända och mina hormoner gör mig snarare konstant förbannad än någonting annat. 

Jag har suttit och spelat och Pluto har tittat på medan han surfat loss på nätet. Hela spelhelvetet, hur snyggt det än är, är PROPPAT av nakna bröst och sexanpelningar. Huvudpersonen Kratos kommer in i nåt rum och det är en filmsekvens man inte kan trycka bort. Det är ett gäng halv- och helnakna käringar där som ålar sig både mot varandra och mot honom. Urbota. 



Sånt där gör mig så arg så jag skulle kunna springa till de som konstruerat spelet och fråga om de tror att det bara är fruntimmerssjuka grabbar som ska spela spelet. Har de helt räknat bort resten av befolkningen som potentiella spelare? Har de förutsatt att alla grabbar vill se sån där skit? Plutos svordomar när sånt där kommer upp är rätt skapliga. 

Reklam där folk borstar tänderna är också vidriga. Eller nagelsvamp. Eller där de äter över huvud taget. 

Vem vill höra krask och smask och se in i käften på folk? 

BAAAHHH!