Leta i den här bloggen

söndag 30 juni 2013

När kroppen är 100 år - och "Sommar i P1"

Ja det är bara att välja. Rida och få en skallvärk som räcker till i morgon eller ge tusan i det och kanske få en dräglig dag.

Det gäller allting. Prioritera! Göra saker eller vara still och inte få värre ont. 

Kroppen är triggad som en smärtbomb. Det behövs ingenting för att det ska värka hål den jäveln. Sådant här som att träna, rida, göra saker i allmänhet det är som att trycka på "utslagen" - knappen. 

Jag blir faktiskt rätt arg över att jag är 36 år enligt almanacksjäveln men kroppen är 100 och huvudet föddes på ön Sapfo 6000 år före Kristus eller nåt sånt. 

Här hade jag kommit igång med Loostigaste så bra och då ansatte jävulen kroppen så till den milda grad att jag inte fixar vardagen. Jo det lastades ju hö idag och det måste prioriteras. Som pris fick jag ett spett och en yxa mellan skulderbladen som sitter där än. 


Sommarprogrammen avverkas annars på löpande band. Så pass som det låter sig göras i alla fall. Jag har hört Gardell och Katarina Gospic - hjärnforskare. 

Gardell var skaplig men... nja. 

Gospic var lite jobbigt klämkäck och radade upp sina meriter som om det var nån slags anställningsintervju. Men hon sa mycket klokt och sant om hur vi människor är skapta. Att vi fortfarande är stenåldersmänniskor och reagerar med reptilhjärnan när vi utsätts för orättvisor. Hon sa att vi skapat ett samhälle som vi inte kan leva i och det håller jag fullständigt med om. 

I morgon när det är lugnt ska jag höra Kristoffer Gidlund. Det blir nog jobbigt av många anledningar.