Leta i den här bloggen

torsdag 13 juni 2013

Drygjävel

Det ringde en lymmel till min mobil. Jag brukar inte svara i den men jag trodde det var min lärare så jag gjorde ett undantag. 

Han måste ha ätit nitroglycerin till frukost. Hade han pratat fortare så hade telefonen tagit eld. Eftersom själv är bäste dräng så höll jag käften tills han slutade sin svada för att höra om jag var kvar. 


Jo han skulle erbjuda mig samma erbjudande som jag fått som sms nu under nån månads tid från det telefonbolag jag har. Som att jag inte skulle kunna ha läst det själv och beställt det om jag velat ha det. 

"ViringerBARA till de somvitycker ska ha det här, som är trogna och som tankar på för över 200 kronor i månaden..."

"Jaha, men jag tankar bara på 75 kronor i månaden."

"Jamenviserhärattdutankarpåförblablablablablabla................................................."

Jag avbröt honom:

"Finns den här informationen att läsa nånstans så jag fundera i lugn och ro?"

"Javisstdenfinnspåhemsidan och... typ överallt liksom, ha ha ha, den finns överallt så det ärbaraåläsa... men får jag fråga vad det är du undrar över? Jag menar jag har alla fakta här framför mig och jag lovar vi blåser ingen, jag vet att det finns såna som ringer och blåser folk som att att det ringer nån jävel och blåste mig liksom men då blir det bara skit och vi måste bygga det här samhället bra liksom annars blir det bara skit så jag tycker att du ska ha det häroch..."

"Ja men jag behöver fundera och så vill jag beställa erbjudandet själv. Var beställer jag det?"

"Jaaa... alltså har du nån mejladress förisåfall så kan du avbeställa efter en månad.... har du en mejl?"

"Ja."

"Om jag kanfåden?"

"Vad kommer det för information dit då? Jag vill inte lämna ut den hur som helst."

"Nä, det är ju skitenkelt alltså om du ska avbeställa erbjudandet sen..."

"Men jag vill beställa det själv efter att jag läst igenom i lugn och ro. "

*tystnad*

"Kan jag ringa dig igen om en timme då när du läst?"

"Nej jag vill ringa upp själv."

"Men då kan jag ringa på söndag för då jobbar jag (no shit)...."

"Nej jag vill inte bli uppringd, jag vill ringa själv."

"Okejmendåblablabla..."

Suck. 

Om jag var matt innan blev jag inte piggare av det här. Visst, det är folks jobb men om man säger att man vill ringa upp själv så menar man ju det. 


It's a day for crying my friend
no joy is there to be found
a day for dying and end
all gates are open in the ground

I had a very strange dream
I danced with an angel so fair
tall and kind he seemed
comforting with his golden hair

I couldn't dance but he lead me
I was worried but with just a smile
he's message were as long as we
stayed together it would be worthwhile