Leta i den här bloggen

söndag 9 juni 2013

Bakslag

Ja om jag har haft ett visst flow här under en tid där jag klarat både examinationer, möten, att rida och annat jyckel så kom bakslaget som ett vadderat kuvert på posten häromdagen. 

Det började med ett skräckmagknip from hell natten till i förrgår. Fatta att vakna 03. 30 och från sömn få springa nedför trappan och sätta sig på huset med världens kramper och läskas och skräckångest innanför pannbenet. Jag somnade mot toaväggen och drömde medan jag försökte hålla ner mig själv eftersom raketmotorerna tvingade mig mot taket. 

Jaha, upp i sängen, lade ned huvudet bara för att få rusa ner igen och hålla i sig i taket på toa. 


I morse vaknade jag halv sex av åska. Fy fan. Men jag höll mig rätt lugn ändå men sen väckte mamma mig före åtta och sa att Näbben hade kolik. Lagom pyssel en söndagsmorgon varvat med toalettbesök from Hell.  Helt slut. Så i två omgångar har jag halvsovit här på förmiddagen. Usch, hela dagen blir skev. 

Och om jag svävade mot taket härom natten så sjönk jag mot jordens mitt idag. Av trötthet tyngd ner till magman fick jag piska mig upp och steka ihop nå jäkla mat. Armar och ben hänger som stockar och huvudet får jag hyra en mobillift till snart. 

Nej film, soffa, pro-viva och cola innan jag gör nästa kraftansträngning. Bara nerverna håller fan på sig.