Leta i den här bloggen

lördag 23 februari 2013

Fråga Satan!

Hej Satan!
Jag sitter fast i nåt slags ekorrhjul... hur tar man sig ur det?
Desillusionerad 

Hej Desillusionerad.
Pja, vad ska jag säga? Du är av brevet att döma en ekorre. Om inte hjulet går sönder så har hjulet sönder dig. Hoppas på ett under och fortsätt springa eller bryt dig ur skiten. 
Satan.


Hej Satan. 
Det vankas långbänk i morgon. En släkting fyller jämnt som i jämnt i årtal och inte jämt som i jämt och ständigt. Jag förväntas inte bara komma dit utan också prata, äta och umgås. Tiden i långbänk verkar oöverskådlig. Hur ska jag härda ut?
Lack. 

Hej Lack. 
Du kan ju skita i att gå dit men då kommer du att få långtgående efterdyningar som torde vara drygare än själva långbänken. Gå dit med ditt största clownfejs, ta ett par pastiller innan och låtsas provsmaka på kaffelikören innan ätdags. Prata sen genom dimman och hoppas på att ingen märker nåt. Har du tur märker de ändå nåt och du blir inte bjuden nästa gång. 
Satan. 

Hej Satan.
Hela Sverige tycks titta på nån slags musiktävling på TV. Jag har inte nog alkohol hemma för att undkomma skiten och ändå har vi inte kanalen på. Är folk galna?
Hjälp!

Hej Hjälp. 
Ja. 
Satan.