Leta i den här bloggen

lördag 16 februari 2013

Blutsaft

Jag läste med ett halvt öga att om man var trött så skulle man bota det med Blutsaft. Vad fan nu det är. Pigg som en räka på en hundradel. Ja det tror jag inte. 

Jag har sovit som en klubbad stockjävel. Släpade mig upp i ottan för att välla ut hästarna och bälga kaffe i hopp om att kanske vakna framåt förmiddagen. 

Sssss....


Sen har jag med MÖDA bevistat affärjäveln och med yrseln bakom pannbenet, ledan i bakhuvudet, hagelbrakaren i byxbenet och fiskmjärdarna och fadäserna runt fötterna plockat i nåt halvätligt jävelskap i vagnfan och sen prånglat mig genom kassan utan att åka dit. 

Tur jag gjorde storkok igår. Dillkött sa Långben och orkade knappt tugga. Än mindre mocka men man måste ju för att man får skylla sig själv. 

Och så var det halmleverans men eftersom jag stod lik i soffan så fick Pluto ta emot halmjävulen efter att dillköttet ätit sig själv. 

Och från klockan två har jag legat DÖD i soffan. Stendöd. Så död att jag mådde illa. När jag blundade för att sova så var jag för trött för att sova, för trött för att titta och åt helvete för trött för att prata, eller resa mig eller nå'nting. 

Vid sex så måste hästarna in och sen dess har jag sparkat mig själv till vakenhet. Eller zombie-mode. 

Blutsaft. 

Jag behöver tydligen blutsaft.