Leta i den här bloggen

söndag 4 november 2012

Kvinnovänliga tv-spel

Di pratade i morgonsoffan häromdagen om hur kvinnovänliga dataspelen och tv-spelen är egentligen. Ja, som tv-spelsdåre måste jag lägga in min röst här alltså. Jag gillar slagsmålsspel, krigarspel, läskiga spel osv. Men alla jävlar har nån lättklädd brud som struttar runt med hyllan framme. 

Gods of war

Gods of war - en vanlig filmsekvens i spelet

Gods of war till exempel som jag tycker är suveränt... där vimlar det av fruntimmer, Grekiska gudar och annat, som alla har små florskynken, i BÄSTA fall, framför putande nakna bröst. Jag kan inte låta bli att fundera om det bara är fjortisgrabbar som sitter och konstruerar spelen med ett; Höhöhöhö höööhöhh öööö kolla hyllan ba, hhöhöhöhöhö!" medan de programmerar. 

LÖJL!

Jag undviker faktiskt många spel just på grund av att tjejerna i spelen får sådana urbota utstyrslar. Ta Resident Evil t ex. Grabbarna har full utrustning, tjejerna nån slags påldansklädsel. Eller icke-klädsel. 

Det är liksom förutsatt att de som spelar den här typen av spel är grabbar i tutt-tittaråldern. Kass. 

Resident Evil

Resident Evil, manlig- och kvinnlig stridsutrustning

Behöver jag säga det? Jag vill vara spelprogrammerare. Då skulle ni få se Gannon slå ner Link med dasen. 
Jag vill inte se nakna fruntimmer. Eller lättklädda. Jag vill inte se nakna karlar heller. Jag vill slåss. I spelet alltså. Ja kanske på riktigt också. 

Nedan: klipp från Gods of War. Mysigt.