Leta i den här bloggen

tisdag 13 november 2012

Bombad elefant

Jag försöker trycka in information i sumphuvudet. 

Det går sådär. 

Eller rättare - det går åt helsike. jag vet inte om jag fortfarande lider av sviter efter skallsmällen men jag läser och skriver i några minuter och sen måste jag sluta. 

Det blir stopp i huve't. 


Försäkringskassan kommer att överskrida utbetalningar av sjukesrättning med drygt två miljarder. Anledningen är att sjukskrivningarna fortsätter att öka. Tänka va. Änt' e könstut fast di satt friskdatum på sjukt folk?

Märkligt. 

Medborgarlön säger jag, då slapp vi en massa onödigt skit. 


Kan man snabbspola fram till Mars annars?

Jul - nyår och sån skit, spola förbi det bara och nalka våren bakom knuten. Påsk och sånt. 

Det skulle jag införa om jag var Gud.