Leta i den här bloggen

fredag 21 december 2012

Idag går vi under

Eller det kommande dygnet om man ska vara noga. För min del är den här dagen skitbra för nu vänder det. Nu blir det bara ljusare. 

Och bara den där fördömda nyårsaftonen har passerat så är det vår, banne mig. 

Nej gått under det har vi nog redan gjort. Se bara hur det ser ut i världen. Jag tror att det här datumet bara talar om att det kommer en ny tid nu. Efter kaos kommer eventuellt ordning. 

Får man hoppas. 


Det här är min julklapp till mig själv

I min ambition att göra en mini-jansson köpte jag häromdagen en liten burk ansjovis. Den är oöppnad. Igår stekte jag med möda kött till färdig potatisgratäng. Det är lågvattenmärke på maten nu men vafan... jag är ju sjuk. Jag orkar inte hålla på. 

Stallet är prio ett och sen segnar man ned i soffan och spelar Dungeon Hunters. 

Julstress...? Pfffff...