Leta i den här bloggen

lördag 1 december 2012

Talisman i en torktumlare

Jag vill inte ha vinter. 

Jag vill inte ha jul.

Inte ha nyår och inte ha kul. 

Jag vill sova och äta

och sakta förgäta

att det snart ska bli kallare än någon kan mäta. 


Adventljusstakar är väl ett Jävulens verktyg. Jag bytte ljus, jag arrangerade med sladdar och otyg, manchetter och pryttel. Då lyste den som en fyrbåk i fönstret. Ur med ljus - i med andra - samma sak. 

Det blir att köpa ännu fler ljus, vilket jag inte har råd med så det är att välja mellan fyrbåken eller en svart ljusstake i fönstret. Ett monument över alltings icke-funktion. 

Jag ska få slippa mocka idag. Eftersom ryggen har gått av så har jag fått avlösning och nu infinner sig rastlösheten som ett skrymmande paket på posten. 

Jag måste nog välla på mig täckbyxorna ändå och kava mig ut, bara för att känna hur drygt det är. 

Och jag kan inte nog uttrycka vad jag tycker om den annalkande kylan och det här vita luddet som  väller ner och yr in i precis allting. 

BAH!