Leta i den här bloggen

fredag 28 december 2012

Straffet

Om man spelar Dungeon Hunters i princip en hel dag med undantag för stallgöra't så får man betala ett pris. Eller flera. 

Det blev inte mycket gjort, handlat t ex, men å andra sidan fick jag tag i en guldpilbåge.

Och jag kan ha 33 lifepotions. Dessutom fick jag en yxa av Pluto med 200 i fire damage, 55 % stun chance och 44 i slow chance. Så nu klarar jag mig.

Straffet blir att i den feberfyllda osömn som den här natten (också) har inneburit så följer de drömmar man förtjänar. Jag sprang i Amon Hen (Sagan om ringen på slutet där Boromir blir dödad av Lurtz - Uruk Hai ledaren) och skulle skjuta orcher med pilbåge. 

Lurtz

Detta samtidigt som jag och min syster hamnade på fel tåg och hade två sekunder att slå på nödbromsen och  kliva av på en ödslig mörk perrong.

Allt jag gjorde i drömmen jämfördes med en radda av vapen i olika styrkor. Så fort jag skulle t ex kliva av tåget så måste jag se vad jag hade för svärd på hand och hur mycket dexterity och damage de hade, om de var i guld, blå, röda eller gröna. 

Eller till och med vita B-vapen.

Ni hör ju. Nu är galenskapen nära under ytan. Och jag hostar så jag har ont i skallbenet. Mer än vanligt. 




Och i natt stod rådjuren och åt av hösilagebalen i fullmånens sken.