Leta i den här bloggen

fredag 16 mars 2012

Strongylider

Blodmask alltså. 
Ej önskvärda på häst. 
Träckproverna visade på förekomst av strongylider. Inte på Rangoon, han har aldrig nånting. Inte sist heller. De andra hade i riklig och måttlig mängd.


Ja intresseklubben för paristförekomst hos häst antecknar förstås.


Markis tittar ut genom sitt sidofönster


Jag är trött, svettig, darrig och väck. Det känns inte klokt. Som att huvudet svävar ovanför mig och att  kroppen är som nån slags osamarbetande deg. 


Om jag lägger mig att vila nu så kommer jag inte upp sen. Och hamburgaren har jag redan ätit så det roliga har jag inte kvar. Uppkörd och inte sugen på nånting men hungrig. Vilket jäkla dilemma. 


Fredag... ska det vara roligt förresten? Barbro Lindgren (Loranga, Mazarin och Dartanjang) tyckte bäst om vardagar sa hon, liksom sin mor.
Jag tycker också om vardagar. Kanske är det strukturen och ordningen som man attraheras av som kaos-skalle? 
Ikväll går det en dokumentär om Barbro Lindgren på svt. Den kan vara värd att ses.