Leta i den här bloggen

torsdag 1 mars 2012

Saker jag aldrig trodde jag skulle säga


Utanför Koppardalens Vårdcentral
Högt betyg till nya Vårdcentralen. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga.


Cortisonkur på tre veckor och prover professional. 
Förståelse. 
Lyssna. 
Hör. 
Prata. 
Förstå. 
Gyllene ledord i dagens förlorade samhälle. 
Hjälp. 
Ett annat gyllene ord. 


Om man har störd djupsömn (ha ha ha) så får man, och det är bevisat i studier, fibromyalgiska symptom. 
Jag hade alla triggerpunkter. 
Det kan bero på, håll i er nu, störd djupsömn. 
Så min smärta i alla leder och muskler beror sannolikt på att jag aldrig slappnar av, jobbar för hårt plus att jag haft/har en virusinfektion. 


Och att jag haft Jävulen sittandes i regissörsstolen med en Havanna 7 i högernäven och ett vinglas i den andra.


Så nu blir det cortison i tre veckor och jag kommer att se roligare ut än ett upp-pumpat luftslott som man av misstag fyllt med expanderande gelatin och fogskum. 


Jag ska be Pluto plåta (!) mig när det spränger som värst om han kan hålla kameran stilla länge nog.