Leta i den här bloggen

måndag 12 mars 2012

Fy fan vad illa!



Jaha, inte för att man blir förvånad men jävlar...
Nu skäms jag för att vara vänsterpartist. De borde väl för fan föregå med gott exempel men folk är väl folk ändå oavsett partitillhörighet eller politisk ideologi. 


Gamla rikstadsledarmöter har en lönegaranti som de kan plocka ut fram till pensionen. En karl får 29 000 i månaden för att göra ingenting. Han påstod att det inte fanns någon arbetsmarknad för en man över 60. 


HA HAAAA!!!


I fällan. Var det inte äldre friska personer som skulle skola om sig. Var det inte folk som ville och kunde som skulle få möjligheten att arbeta till de blev 75 år? Va? Va?!


Här har vi arbetslösa, här har vi SJUKA arbetslösa människor som är inskrivna på AF och har jävla skit-aktivitetsstöd (det nya socialbidraget) som inte ens kan klara av sin vardagsekonomi. Lägre än försörjningsstöd och de har inte det ekonomiska skyddsnätet från soc för du får inget försörjningstöd om du bor sambo, har för dyr bil eller för dyr bostad. Varför kan inte DE få en inkomstgaranti? VA?


Jag befinner mig just i den där gruppen och får 3400 spänn i månaden. Jag har ICKE rätt till soc. bidrag för jag bor sambo. 


Fatta att det sticker i ögona' att det sitter folk på arslet och får 29 000 i månaden för att inte göra nånting. 


Och här går det folk på praktikplatser och får PISSPENGAR fast de jobbar samma timmar som de anställda. 


Jävla skitsamhälle!