Leta i den här bloggen

torsdag 15 mars 2012

Nå annat

Idag har jag sett nebulosa-Ica inifrån. Jävlar vad fiskdisken stinker där alltså. Alltså i hela affären, inte bara disken. 


Vi var tvungna att gå in på ÖoB även. En gubbe konstaterade att nu har de bara två dun per påskdunspåse á fem spänn. Jag är böjd att hålla med. 


Sen köpte jag (mamma betåla, jo det ska stavas så) en vattenbalja och en vattenhink. Ja det var ju inte vatten i dem när jag köpte dem men det SKA vara det så småningom. Typ, ikväll. Det är murarbaljor och hinkar, alltså en av var sort för de vi hade har muraren tagit (!).


Å jåg hår tågit met mig låkan. (Jag har tagit med mig lakan).


Igår var det premiär för "Svenska dialektmysterier" med Fredrik Lindström. När Fredrik vågar vara sig själv som han faktiskt var i det här programmet och inte pratar i munnen på folk så förbannat så är han smått genial.  
Det här är ett program helt i min smak. 
Jag är också galen i dialekter, ord och språk. 
Det var intressant att han sa att om vi människor inte hade ett språk så skulle vi ändå ha dialekter. Liksom djur har dialekter för att berätta sitt ursprung för att förhindra inavel. 


Det här var Prick idag. Helt galen:
Spillet på min jacka är hästmedicin och nypon-proviva.