Leta i den här bloggen

lördag 24 mars 2012

Dagarna på dagarna

Den stora utedagen, den stora hålla på-dagen. 
Grillning medelst stockhämtning. Pluto och Hasse har hämtat stockar och vi andra får har fixa i stallet och grillat korv. 
Pluto 
Vassäran, Ståle och Pivert kom också och Vassäran kan som vanligt inte bara grilla korv utan hade med sig en kastrull med potatis som hon kokade på elden. 
Pivert och Vassäran

Sen grillade hon lax och purjolök i foliepaket som hon och ongarna åt med citron och tomat. Ja vad säger man. Vassäran i ett nötskal. Men hon hade korv också. Hon äter säkert tre gånger mer än mig. Lätt.

Vassäran, Ståle, Pappa och mamma Gallben


Idag fick Markis och Fleka lu gå ut i en liten hage och Markis gick riktigt bra. Han såg inte alls ut att ha ont. Glädjande. Fleka lu var som vanligt galen och kunde knappt bärga sig sin onda kota till trots. Hon hoppade på stället som en kula. Hon ser ut som en kula med sin mage. 


Pluto och jag har åkte en kvällstur nyss. Vi har spanat efter vilt men såg bara ett gäng rådjur som vanligt. 
Fåret

Jag blir nervös och spänd när vi är hela familjen samlade även om det är roligt bitvis. Jag är alltid rädd att det ska barka åt helvete. Där får man för man har den bakgrund man har. Dysfunktionella familjen. Å andra sidan vet jag inte om det finns nån exemplarisk familj. Alla familjer har sitt, det som skiljer är nog hur man hanterar saker. 
Men jag avundas på ett vis familjer som bara flyter på, Där det inte är just nånting speciellt utan man sköter sig och har inga issues som det heter. Jag undrar om de finns...