Leta i den här bloggen

måndag 19 mars 2012

Rum

Ja där fick man för att man köade på apoteket och reste sig för en gubbe till och med. 
Veterinärerna hade inte ringt in receptet på avmaskningen. SUCK... nu får jag ringa i morgon igen och se vad som har gått fel. 


Som pricken över K så är Fleka lu halt på nåt av frambenen. Först såg det ut att vara höger men sen vänster så nu står hon och Markis i uteboxarna. Det kan hända jag får ta ut en veterinär för henne också i morgon. Djur...


Jaha och om man inte ska skriva om nerver eller gubbar så kan man ju skriva om mat. 
Fransyska för 69.90 kilot hade de på Ica. Jag köpte en jävel på strax under kilot och ändå glömde jag buljongtärningar. 
Jag har brynt den på alla sidor och sen vällde jag i löken så den också fick snabbhettas i smöret. 

Sen i med det här, rotfrukter och Carnegie och buljongtärningar som jag inte hade. 
Och vatten, men det hade jag. 

Att skapa rum ja. Det gör jag. När jag inte kan sova så sätter jag mig vid köksbordet och bygger en mur av tidningar, värmeljus, kalaspuff-paketet och filen. 

När jag sitter vid datorn har jag musik, levande ljus, nåt att nagga på eller dricka, typ citron-te eller kaffe, och lagom belysning. 
Ser ni rummet?

När jag ska sova så har jag lavendel, öronproppar, sköna kuddar, nytvättade lakan och tidernas sängklädesmoln runt min skalle som skydd för omvärlden. 
Även som skydd mot Pluto har jag upptäckt. 

Vid min svans. Nej men vid min säng. 

Vänta bara. Snart kommer dagens musikutmaning.