Leta i den här bloggen

måndag 5 mars 2012

Mötet inställt - framtiden inställd



Inställt som i inställd bomb. 
På torsdag var det meningen att vi skulle haft ett möte, psykologen, AF-handläggaren och Portal-handledaren och så jag då.
Ja low and behold så är det inställt på grund av sjukdom. 
Inte min, jag ska åka dit ensam. 
Det är bra mysko att allt faller på en person och det är inte jag. 
I en sådan här situation där timmar och dagar är svåra och det hänger på hundringar och tjugor, livs och räkningar, inkassokrav och klump i magen för farmtiden så har man inte råd med sådana här fördröjningar. 
Väntan.
Ovisshet. 
Under tiden får jag gå och hanka mig fram med den här mer än usla ersättningen. 
Jag bedömde min egen arbetsförmåga idag när jag med en näve stod och drog hö ur en bal. 
Kroppsvärk from Hell. 
Psyket är helt ur led så jag känner mig inlåst i mig själv, bredvid verkligheten och passivt panikslagen.
Jag har två samtal att ringa men jag orkar inte lyfta telefonluren. 
Orkar inte som i att jag är handlingsförlamad av mina nerver, inte "orkar inte" som i att jag är lat. 
Förjävla skit-tillstånd.